اشتراک‌گذاری در پست‌های جدید: از طریق آر اس اس
لوگو
یک لاته متفاوت:

لاته طلایی یا گلدن لاته

توسط شیرین کیقبادی - 23 مرداد 1398
لاته طلایی یا گلدن لاته

اگر شما هم می‌خواهید از خواص بی‌نظیر زردچوبه بهره‌مند شوید حتماً این نوشیدنی جذاب و خوشمزه را امتحان کنید. 

از آنجایی که خیلی قهوه دوست دارم، وقتی اولین بار اسم لاته طلایی را شنیدم مشتاق شدم که حتماً امتحانش کنم اما آن لحظه که فهمیدم تنها وجه مشترکش با لاته خودمان، شیرش است و به جای قهوه زردچوبه دارد عقب‌نشینی کردم. در مخیله‌ام نمی‌گنجید که یک نوشیدنی با پایه زنجبیل و شیر بتواند خوشمزه باشد. اما در شبکه‌های اجتماعی هرجا سرک می‌کشیدم صحبت از لاته طلایی بود، این شد که وقتی زردچوبه تازه گیر آوردم دیدم بهترین فرصت است که این نوشیدنی عجیب را امتحان کنم و باید بگویم اصلاً پشیمان نیستم که هیچ حتی به دیگران توصیه هم می‌کنم! استفاده از فلفل سیاه در این ترکیب به جذب مواد مغذی زردچوبه کمک می‌کند اما اگر طعم آن را دوست ندارید می‌توانید حذفش کنید.

زردچوبه ادویه‌ای بی‌نظیر است. خواص فوق‌العاده‌ آن موجب شده که غربی‌ها از مکمل‌های آن استفاده نمایند. در اینجا چند نمونه از این خواص را می‌آورم*:

زردچوبه حاوی کورکومین (curcumin) است، ماده‌ای با خاصیت بالای ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی. کورکومین نقش مهمی در کاهش التهاب که عامل تعداد زیادی از بیماری‌های مزمن است، دارد. این ماده نه تنها خود رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند بلکه آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی بدن را نیز تحریک می‌کند.

کورکومین همچنین میزان فاکتور نورون‌زایی مشتق‌شده از مغز (BDNF) را بالا می‌برد؛ این ماده نوعی پروتئین است که سبب توسعهٔ سیستم عصبی مرکزی و محیطی و رشد نورون‌های مغز می‌شود. بنابراین مصرف زردچوبه در بهبود بیماری‌های مغزی و به طور کلی بازسازی سلول‌های مغز مؤثر است.

آرتروز نوعی اختلال شایع است که با التهاب مفاصل مشخص می شود. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که کورکومین می تواند به کاهش علائم التهاب مفاصل کمک کند.

یک مطالعه در 60 فرد مبتلا به افسردگی نشان داد که کورکومین به همان اندازه Prozac در کاهش علائم بیماری مؤثر است.

با این همه خواص مثبت بی‌دلیل نیست که می‌گویند زردچوبه اکسیر زندگی‌ است.

اگر این نوشیدنی را امتحان کردید، خوشحال می‌شوم اگر نظرتان را برایم بنویسید.

 

* منبع: وبسایت healthline

 


لاته طلایی یا گلدن لاته

زمان آماده‌سازی: 2 دقیقه / زمان کل: 7 دقیقه / برای: 1 نفر
تهیه کننده: شیرین کیقبادی
ترکیب زردچوبه و شیر و لاته برای من هم عجیب بود ولی به امتحانش می‌ارزد!
به پینترست پین کن پرینت دستور غذا
لاته طلایی یا گلدن لاته
[تعداد آرا: 1   میانگین: 5/5]
امتیاز دهید
مواد لازم
شیر 1 فنجان دارچین 1 ق‌چ
زردچوبه تازه 2 ق‌چ یا پودر زردچوبه 1 ق‌چ دانه فلفل سیاه 1 ق‌چ یا پودر فلفل سیاه 1/4 ق‌چ

 

 

 

 

 

طرز تهیه

شیر را به همراه زردچوبه تازه رنده‌شده و یا پودر زردچوبه و مواد دیگر در شیرجوش روی حرارت قرار دهید و چند بار هم بزنید. هنگامی که کف کرد و بالا آمد (درست قبل از جوشیدن) آماده است. در فنجان دلخواه صاف کرده و از نوشیدنی آرامش‌بخش و معجزه‌گر خود لذت ببرید.

نکته:

  • می‌توانید از ادویه‌هایی مثل بادیان ختایی، میخک یا هل هم استفاده نمایید.
  • اگر از این نوشیدنی خوشتان آمد یک شیرجوش را برایش درنظر بگیرید چرا که ادویه‌های به کار رفته در این نوشیدنی رنگ و عطر قهوه‌جوش را عوض می‌کنند و من به خاطر این اشتباهم تا مدت‌ها قهوه ترک با عطر و طعم زردچوبه می‌خوردم!
توسط شیرین کیقبادی - 23 مرداد 1398

مطالب مرتبط

بحث و تبادل نظر

نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف