اشتراک‌گذاری در پست‌های جدید: از طریق آر اس اس
لوگو
یک غذای گیاهی و خوشمزه:

راتاتویی به سبک کارتون پیکسار

توسط شیرین کیقبادی - 25 تیر 1398
راتاتویی به سبک کارتون پیکسار

امروز برایتان یک غذای معروف فرانسوی آورده‌ام به اسم راتاتویی که گیاهی هم است. این غذا از نظر محتوا به یتیمچه خودمان نزدیک است ولی از نظر ظاهری این کجا و آن کجا؟! این ظاهر خوشگل زحمت زیادی دارد ولی به لذتش میارزد. 

راتاتویی یک غذای گیاهیِ فرانسوی است؛ آشپزی فرانسوی‌ها در جهان سرآمد است. یادم هست چند سال پیش برنامه‌ای میدیدم که در آن خانم میرِی گیلیانو (Mireille Guiliano) نویسنده کتاب «زنان فرانسوی چاق نمی‌شوند»، از سبک آشپزی فرانسوی می‌گفت: اینکه تمام کارها از خرید مواد اولیه برای آشپزی، آماده‌کردن غذا تا تزئین و سرو آن با عشق خاصی صورت می‌گیرد و در تمام مراحل به گونه‌ای عمل می‌کنی که گویی غذای یک محفل شاهانه و بسیار مهم را آماده می‌کنی حتی اگر بخواهی خودت به تنهایی غذا را بخوری. راستش خیلی از فلسفه‌شان خوشم آمد. به نظرم راتاتویی آن هم با این سبک ظاهری، نماینده خوبی از این طرز تفکر است با اینکه از مواد اولیه ساده‌ای درست می‌شود ظاهری بسیار دلربا دارد و بسیار خوشمزه هم است. این غذا را به دو صورت آماده می‌کنند یا مانند یتیمچه خودمان همین مواد را به حالت خوراک درست می‌کنند و یا به شکلی که در زیر آمده به صورت مرتب چیده می‌شود؛ از آنجایی که این مدل در کارتونی با همین نام از کمپانی پیکسار استفاده شد من از این نام استفاده کردم.

خوشحال می‌شوم که شما هم امتحان کنید و نظرتان را برایم زیر این پست بنویسید.


راتاتویی به سبک کارتون پیکسار

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه / زمان کل: 1 ساعت و 20 دقیقه / برای: 3 نفر
تهیه کننده: شیرین کیقبادی
راتاتویی یک غذای اصیل فرانسوی است و با اینکه از مواد ساده‌ای تشکیل شده‌است طعمی به یادماندنی دارد!
به پینترست پین کن پرینت دستور غذا
راتاتویی به سبک کارتون پیکسار
[تعداد آرا: 1   میانگین: 5/5]
امتیاز دهید
مواد لازم
برای راتاتویی: برای سس:
3 عدد گوجه‌فرنگی بزرگ و سفت 1 عدد پیاز بزرگ
3 عدد بادمجان 5 حبه سیر له‌شده
2 عدد کدو سبز بزرگ 5 عدد گوجه‌فرنگی متوسط و نرم
سایر: 4 ق‌غ روغن زیتون با بو
کمی پنیر پارمزان در صورت علاقه کمی آویشن
کمی آویشن برای تزیین  

(کدو و بادمجان ترجیحا‌ً قطر برابر داشته باشند و گوجه فرنگی هم در همان ابعاد باشد)

طرز تهیه

برای سس:

پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن‌زیتون تفت دهید. بعد از اینکه کمی نرم شد سیر له‌شده را اضافه کنید و بعد از دو دقیقه گوجه‌فرنگی‌ها را که خرد‌ کرده‌اید اضافه کنید. درب ماهیتابه را ببندید و بگذارید برای 15 دقیقه بپزد. سپس آویشن را اضافه کرده و مواد را با استفاده از گوشت‌کوب‌برقی (یا در غذاساز) پوره کنید.

برای راتاتویی:

بادمجان و کدو را خوب شسته و با پوست به حلقه‌های بسیار باریک برش بزنید. از آنجایی که سایز حلقه‌ها در ظاهر غذا مؤثر است، سعی کنید که ضخامتِ حلقه‌ها با هم برابر باشد.

پس از اینکه سس آماده شد، آن را کف یک ماهیتابه پخش کنید و از کنار شروع به چیدن حلقه‌ها با ترتیبِ سه بادمجان، دو کدو و یک گوجه‌فرنگی بکنید و بعد از اینکه یک ردیف چیدید ردیف بعدی را شروع کنید تا به مرکز ماهیتابه برسید. نکته مهم در چیدن حلقه‌ها عمود قرارگرفتن آن‌ها و متراکم بودنشان است تا شکل خود را تا انتها حفظ کنند.

سپس درب ماهیتابه را ببندید و برای 1 ساعت روی حرارت کم بگذارید تا بپزد.
هنگام سرو می‌توانید کمی پنیر پارمزان و آویشن رویش بپاشید.

Bon Appétit!

 

تگ‌های این مطلب
توسط شیرین کیقبادی - 25 تیر 1398

مطالب مرتبط

بحث و تبادل نظر

نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف