اشتراک‌گذاری در پست‌های جدید: از طریق آر اس اس
لوگو
یک دستور عالی از رستوران چینی پاندا اکسپرس:

مرغ پرتقالی

توسط شیرین کیقبادی - 01 مرداد 1398
مرغ پرتقالی

پاندا اکسپرس نام یک رستوران زنجیره‌ای در جهان است که غذای چینی سرو می‌کند. دستور این مرغ‌پرتقالی با هدف شبیه‌سازی غذایی با همین اسم در منوی پاندا اکسپرس نوشته‌ شده‌است...

پاندا اکسپرس نام یک رستوران چینی زنجیره‌ای است که در آمریکا و برخی کشور‌های دیگر شعبه دارد. از آنجایی که من خیلی به غذای چینی علاقه دارم، هر وقت فرصتش دست دهد حتماً یک سر به این رستوران می‌روم. نحوه سفارش در این رستوران به این صورت است که می‌توانید یک پایه (نودل / برنج) انتخاب کنید و در کنار آن بسته به نوع سفارشتان می‌توانید 2 یا 3 نوع غذای اصلی (تاپینگ) اضافه کنید. مرغ پرتقالی از غذاهای مورد علاقه من است که حتماً انتخاب می‌کنم. وقتی که با این دستور روی اینترنت روبه‌رو شدم خیلی خوشحال شدم و با خود گفتم که حتماً باید امتحانش کنم و وقتی درست کردم دیدم حتی بهتر از خود رستوران از آب درآمد.

خوشحال می‌شوم که شما هم امتحان کنید و نظرتان را برایم زیر این پست بنویسید.


مرغ پرتقالی

زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه / زمان کل: 30 دقیقه / برای: 3 نفر
تهیه کننده: شیرین کیقبادی
پاندا اکسپرس نام یک رستوران زنجیره‌ای در جهان است که غذای چینی سرو می‌کند. دستور این مرغ‌پرتقالی با هدف شبیه‌سازی غذایی با همین اسم در منوی پاندا اکسپرس نوشته‌ شده‌است.
به پینترست پین کن پرینت دستور غذا
مرغ پرتقالی
[تعداد آرا: 1   میانگین: 5/5]
امتیاز دهید
مواد لازم

 

برای مرغ: 2 ق‌غ آب
500 گرم مرغ بدون استخوان (با ران لذیذتر می‌شود) 1 ق‌چ روغن کنجد
1 تخم مرغ 1/2 1 ق‌غ سس سویا
نمک و فلفل 5 ق‌غ شکر قهوه‌ای
1 ق‌غ روغن کنجد 5 ق‌غ سرکه سفید
1/4 پیمانه نشاسته ذرت رنده پوست یک پرتقال
2 ق‌غ آرد سفید سایر:
برای سس: 1 ق‌غ زنجبیل تازه رنده‌شده
1/2 ق‌غ نشاسته ذرت 1 ق‌چ سیر له‌شده
1 ق‌غ سرکه برنج 1/4 ق‌چ پودر فلفل چیلی قرمز
طرز تهیه

برای مرغ:

تخم مرغ را با کمی نمک (زیاد نمک نزنید چون سس سویا هم نمک دارد و غذا ممکن است شور شود) و فلفل و یک قاشق روغنِ کنجد، بزنید. نشاسته ذرت و آرد را با هم مخلوط کنید و مرغ ‌ها را که به قطعات کوچک بریده‌اید ابتدا در مایه تخم‌مرغ غلتانده و سپس با مخلوط آرد و نشاسته بپوشانید.
یک تابه کوچک را داغ کنید و به اندازه کافی روغن برای سرخ کردن مرغ‌ها بریزید. بگذارید روغن داغ شود و سپس مرغ‌ها را سرخ کنید تا حسابی طلایی شوند.

برای سس:

همه مواد را با هم مخلوط کنید.

اگر می‌خواهید از همان روغن مرغ کمی در یک قابلمه بریزید و یا کمی روغن تازه به‌کارببرید. سیر و زنجبیل و فلفل را کمی تفت دهید و سس را به آن اضافه کنید. بگذارید سس بجوشد و کمی غلیظ شود سپس مرغ‌ها را به سس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا تمام مرغ‌ها آغشته شوند. حرارت را خاموش کنید. این غذا را می‌توانید با نودل و یا برنج میل‌کنید.

نوش جان!

توسط شیرین کیقبادی - 01 مرداد 1398

مطالب مرتبط

بحث و تبادل نظر

نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف